Sebut pasal diet mesti ramai pernah cuba kan...ada yang sanggup tak makan apa-apa..ada yang amik pil diet..bagi aku diet tak makan apa-apa atau makan pil nie tak akan berkesan. Korang tahu kenapa? sebab bila korang lapar sangat masa tue korang tak boleh nak kawal rasa nak makan. Kalau makan pil nanti beri kesan negatif. Contonnye misal kata korang tetiba behenti makan pil. Masa tue selera makan korang akan datang membuak-buak..haa kan tak elok..


Kadang-kadang tue emosi pun terganggu sebab diet..tue yang tak boleh tahan lapar..nanti abis orang sekeliling dihambur macam-macam..


Mesti korang penah tengok sistem piramid nie kan...bkn skim piramid cepat kaya yer..nie skim piramid cepat kurus dan sihat...mana yang leh ikut tue ikut la kan..bukan sume orang boleh ikut..

Aku diet gak. Bagi aku kalu nak diet kena betul cara. Salah kang bukan diet dah namanyer. nanti melantak plak..hahahahahaha....kalu cara aku..aku suka makan sikit-sikit dan satu hari 3 kali jer makan. Sarapan, Makan Tengah Hari dan Malam. Jumlah pengambilan tue kena la skit..bukan tak makan langsung yer..cuma ambil dalam kuantiti sedikit.. nak supper tue boleh..yela kan lepak ngan member-member sampai lewat malam kan..amik roti bakar jer...tak de lah berat sangat kan..tapi yang paling penting senaman...buat kat rumah dah ok...sebelum tido dan selepas bangun buatlah sit up 20 kali..pumping 10 kali..Insya Allah leh maintain kecantikan body korang..huhuhuhu...klu mampu pi la gym. Tapi kena rajin la.


0 comments:

Post a Comment